Στην ηλικία που βρίσκομαι (άντε, στην ηλικία που κοντοζυγώνω), το δεύτερο πιο hot θέμα συζήτησης στα γυναικεία πηγαδάκια, μετά από οτιδήποτε έχει να κάνει με τα παιδιά, είναι οι αισθητικές επεμβάσεις. Δεν εννοώ τα κανονικά χειρουργεία σε μύτες, στήθος κλπ, γιατί εκεί υπάρχει Ομερτά, ο Νόμος της Σιωπής. Μιλάμε για σχεδόν αναίμακτες διαδικασίες που σκοπό, θεωρητικά πάντα, δεν έχουν την αλλοίωση αλλά τη συντήρησή σου, σε αντιμετωπίζουν δηλαδή σαν τρόφιμο.
Κι αυτό, γιατί οι πρώτες γραμμούλες στο πρόσωπο, οι κάμπιες ας τις πούμε της μελλοντικής ρυτίδας-πεταλούδας, δεν θεωρούνται πια μία αποδεκτή εξέλιξη στη γυναικεία επιδερμίδα αλλά η αρχή μίας προαναγγελθείσας καταστροφής που χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής διαχείρισης. Και είναι λογικό, γιατί ό,τι αγαπάμε ενστικτωδώς το φροντίζουμε και το προστατεύουμε από τη φθορά (κι αν δεν αγαπάς τα μούτρα σου, όχι να σε τρομάξω αλλά πιθανόν έχεις άλλα θεματάκια), και αναμενόμενο γιατί καλώς ή κακώς, τα πρότυπα της γυναικείας ομορφιάς στην εποχή μας είναι ως επί το πλείστον αψεγάδιαστα.
Στην τελική, έχουμε όλοι το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης, και αν δεν μας ικανοποιεί στο φυσικό της η εμφάνισή μας, και εύκολα πια μπορούμε να την αλλάξουμε και δεν θα ρωτήσουμε και κανέναν. Βάζουμε στο παιχνίδι botox, υαλουρονικά, laser, νήματα, μεσοθεραπείες, λίφτινγκ και διάφορα άλλα, που δεν τα ξέρω ακόμα αλλά υποψιάζομαι ότι σύντομα θα τα μάθω, και όχι μόνο διατηρούμε τη φάτσα μας στην αρχική της κατάσταση αλλά της κάνουμε και 1-2 βελτιώσεις, μιας που μπήκαμε στον κόπο και το έξοδο. Κάθε παιχνίδι όμως, έχει και τους κανόνες του. Και τελευταία, διαπιστώνω ότι πολλές γυναίκες είτε δεν τους γνωρίζουν είτε δεν τους σέβονται, με ολέθρια αποτελέσματα τόσο για τις ίδιες, όσο και για τους γύρω τους. Ιδού λοιπόν 6 βασικοί κανόνες για τις αισθητικές επεμβάσεις, προκειμένου να μην καταντήσουν αντιαισθητικές, τους οποίους μη διστάσεις να συμπληρώσεις, χάρη θα μας κάνεις:
- Η αισθητική επέμβαση δεν πρέπει να παρεμποδίζει βασικές λειτουργίες σου, όπως π.χ. η ομιλία, η μάσηση της τροφής ή η συγκράτηση του σάλιου εντός της στοματικής κοιλότητας, διότι τί νόημα έχει να επιβραδύνεις τη ρυτίδα αν επισπεύσεις τη σιελόρροια;
- Η αισθητική επέμβαση δεν πρέπει να παρεμποδίζει δραστηριότητες ή συνήθειες που δεν θέλεις ή δεν μπορείς να αλλάξεις. Μία καπνίστρια ας πούμε, αν δεν είναι διατεθειμένη να το κόψει το ρημάδι, είναι πολύ σημαντικό να μπορεί να το στηρίξει στα χείλη της, χωρίς να της πέφτει διαρκώς από το πλάι. Εκτός από το γελοίο του θεάματος, ειδικά αν φυσάει οπότε και δεν θα μπορέσει ποτέ να το ανάψει αφού θα χρειάζεται και τα δύο χέρια για να μη σβήνει ο αναπτήρας, ελλοχεύει ο κίνδυνος του εμπρησμού ή και της αυτοπυρπόλησης αν υποθέσουμε ότι λόγω της ίδιας επέμβασης το θύμα έχει πασαλειφτεί και με τη βότκα του.
- Η αισθητική επέμβαση δεν πρέπει να παρεμποδίζει τη στοιχειώδη αποτύπωση συναισθημάτων στο πρόσωπο, προκαλώντας παρεξηγήσεις και δυσχεραίνοντας την ήδη προβληματική επικοινωνία με τους γύρω σου. Για παράδειγμα, δεν είναι λογικό να είσαι μόνιμα χαμογελαστή στις κηδείες, φαίνεσαι αναίσθητη. Δεν είναι λογικό να έχεις μόνιμο duckface ακόμα και στα meetings ή στο σχολείο του παιδιού σου, φαίνεσαι τσέτσολο. Δεν είναι λογικό τα φρύδια σου να είναι μονίμως σηκωμένα σαν να είναι όλα γύρω σου τρομερά εντυπωσιακά, φαίνεσαι βλαμμένη. Εξίσου παράλογα είναι και τα φρύδια τα μονίμως κατεβασμένα, που συνήθως συνοδεύονται από βλεφαρόπτωση και μιά μόνιμη έκφραση θλίψης, αφού ο σκοπός είναι να είσαι αγέραστη, όχι αγέλαστη. Γενικώς, τα χαρακτηριστικά του προσώπου σου πρέπει να διατηρούν μία στοιχειώδη ευελιξία και να μην είναι τελείως τσιμεντωμένα, αλλιώς να βγαίνεις έξω μόνο στο Halloween. Θα κάνεις πάταγο.
- Και μιας που είμαστε στο Halloween, να πούμε και τον κανόνα για τα δόντια, που αφορά εξίσου και τους άντρες. Τα δόντια μας πρέπει να είναι λευκά και λαμπερά μόνο την ημέρα. Αυτή είναι η μοναδική σωστή απάντηση στο ερώτημα «πόσο λευκά τα θέλετε». Τη νύχτα, όταν δεν φαίνεσαι εσύ η υπόλοιπη, δεν πρέπει να φαίνονται ούτε τα δόντια σου. Δεν έχουν ανεξάρτητη, πιο εξωστρεφή προσωπικότητα, πάτε μαζί. Αλλιώς, θα γελάς και θα λακάει ο κόσμος απ’το bar, το σπίτι, το κρεβάτι σου, νομίζοντας ότι ετοιμάζεσαι να του ρουφήξεις το αίμα με το καλαμάκι.
- Η αισθητική επέμβαση γενικώς δεν πρέπει να μειώνει την αναγνωρισιμότητά σου. Για να το πω πιο απλά, όταν σε βλέπουν οι γνωστοί σου πρέπει να είναι σίγουροι ότι είσαι πράγματι εσύ κι όχι μία που σου μοιάζει. Πρόσφατα μιλούσα με μία φίλη, όταν ξαφνικά πέρασε από μπροστά μας μία κοινή μας γνωστή, την οποία εγώ χαιρέτησα, η φίλη μου όμως όχι, γιατί δεν κατάλαβε ποια ήταν. Είχε καιρό να τη δει, η άλλη στο μεταξύ είχε «γεμίσει» ζυγωματικά, χείλη και πηγούνι, και ειλικρινά δεν τη γνώρισε. Και ρωτώ: Δεν είναι τραγελαφικό να ξοδεύεις μία μικρή περιουσία για να μείνεις αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου όταν δε σε γνωρίζει άνθρωπος στο πέρασμα απ’ την καφετέρια?
- Αν η αισθητική επέμβαση έχει πράγματι μειώσει την αναγνωρισιμότητά σου, εύχομαι παροδικά, ή κάτσε σπίτι σου μέχρι να σου περάσει ή βγες έξω και αντιμετώπισε τον κόσμο με θάρρος και εντιμότητα. Αν ας πούμε συνέβη παρελπίδα κάποιο ατύχημα στη βλεφαροπλαστική και μοιάζεις με κινέζα ή είσαι σε φάση αποθεραπείας από το lifting και αντί για το ρόλο της πεντάμορφης σου ’λαχε στη διανομή να κάνεις για λίγες σκηνές το τέρας, φίλη οφείλεις να το δηλώσεις στο συνομιλητή σου, αλλιώς μην του μιλάς καθόλου. Αμέσως μετά την καλημέρα θα πρέπει να ακολουθήσει μία φράση όπως «εγώ όπως βλέπεις έκανα μια θεραπεία στο πρόσωπο και είμαι λίγο πρησμένη», διότι για να συγκεντρωθεί ο άλλος και να μπορέσετε να συζητήσετε, πρέπει πρώτα να αποχωρήσει από το δωμάτιο ο ελέφαντας της παραμόρφωσής σου που έχει προς το παρόν κατσικωθεί ανάμεσά σας. Σε πιο extreme περιπτώσεις, θα χρειαστεί ίσως και να συστηθείς στην αρχή τύπου «Γεια! Η Μαρία είμαι,…», διότι δεν μπορείς να πιάνεις έναν ανυποψίαστο χριστιανό και να του μιλάς περί ανέμων και υδάτων περιμένοντας να ανταποκριθεί, ενώ εκείνος ζει μέσα του ένα θρίλερ διερωτώμενος με φρίκη ποια είναι η μεταλλαγμένη γυναίκα-λιοντάρι που όχι μόνο τον πλησίασε αλλά του απευθύνει και το λόγο. Αλήθεια τώρα, εσύ θα μίλαγες τέτοιες εποχές σε έναν παραμορφωμένο άγνωστο?